Робърт А. Съншайн
Бюджетната служба на Конгреса
Основателят на Бюджетната служба на Конгреса, Алис Ривлин, знаеше, че ефективната комуникация е важна за новата агенция. В ранна бележка до нейния персонал преди повече от пет десетилетия тя обясни някои принципи, които са влели всички форми на комуникация в агенцията до ден днешен: “Смятам, че нашите доклади трябва да бъдат разбираеми за неикономистите. Трябва да скъсаме с тежката проза на повечето официални икономически текстове и да се стремим да дадем на самите конгресмени нещо, което наистина могат да четат и разбират. Трябва да приемем, че читателят е интелигентен, добре информиран човек без формално образование по икономика... Трябва да избягваме жаргона и да обясняваме всички понятия.”
Мисията на Бюджетната служба на Конгреса е да предоставя информация на комисиите на Конгреса, така че голяма част от услугите – които включват предоставяне на обективна информация относно бюджетни и икономически въпроси – се предоставят директно на Конгреса чрез комисиите и техния персонал. Но членовете и техният персонал също получават информация за анализа на Бюджетната служба на Конгреса от други източници, включително медии, академици, изследователи в мозъчни тръстове и членове на обществеността.
Агенцията се ангажира да предоставя информация, която е обективна, навременна и ясно представена. Навременност означава да се отговори възможно най-бързо на приоритетите на Конгреса за информация и анализ. А яснотата изисква резултатите и основният анализ да бъдат достъпни, като се обясняват в детайли с минимална употреба на технически език, така че политиците и анализаторите да могат да разберат основата за констатациите на агенцията и да имат възможност да поставят под въпрос анализа и използваните методи.
Поради значителното въздействие, което работата на Бюджетната служба на Конгреса може да има върху законодателния процес, прецизността – гарантирането, че написаните думи означават точно това, което агенцията възнамерява и не могат лесно да бъдат изтълкувани погрешно – е важна. В своите доклади Бюджетната служба се опитва да обхване всички важни въпроси, свързани с всяка конкретна тема, и да обясни несигурността, присъща на прогнозите за бъдещи резултати.
Какви са начините на комуникация?
Оценките на разходите и аналитичните доклади са основните продукти на Бюджетната служба на Конгреса. Тези официални документи предоставят информация за потенциалните ефекти от предложеното законодателство и други политически варианти и прогнози за бюджета и икономиката. За да се гарантира независимост и обективност, проектите не се споделят с членовете или техния персонал преди издаването на документите. След като бъдат издадени, Бюджетната служба ги публикува на уебсайта си, така че да са незабавно достъпни за всички, които се интересуват.
Личната комуникация със служителите на Конгреса също е от решаващо значение за работата на агенцията. Анализаторите на агенцията се свързват със служителите на комисията, за да разберат какви са техните приоритети и цели. Анализаторите неофициално обсъждат въпроси със служители на Конгреса по телефона и по имейл, срещат се лично и понякога правят презентации. Съдържанието варира от бързо предупреждение, че предстои получаване на някаква информация или анализ, че предварителен анализ е дал резултати, които може да са изненадващи за заявителя, или че законодателният език няма да постигне това, което искащият възнамерява – до целодневни сесии за техническа помощ.
Тъй като Бюджетната служба е отговорна основно пред комисиите на Конгреса, способността му да подпомага отделни членове е ограничена. Когато анализаторите получат искания за прогнози от отделни членове, те се опитват, ако времето позволява, да осигурят неофициална обратна връзка за възможните бюджетни ефекти от предложенията. Бюджетната служба редовно се консултира с комисиите и лидерите на Конгреса, за да гарантира, че ресурсите са фокусирани върху работата, която е с най-висок приоритет за Конгреса.
Агенцията комуникира и по други начини. Например, в публикации в блогове и в отговори на уебсайта на често задавани въпроси, Бюджетната служба предоставя допълнителна представа за аспекти от работата на агенцията и подчертава определени актуализации на нейния бюджет и икономически прогнози и други анализи. В брифинги и презентации пред групи от служители на Конгреса, членове на медиите и събирания на изследователи анализаторите обясняват своите изследвания и заключения. Често, за да улесни тези взаимодействия и да предостави удобно резюме по конкретна тема, агенцията публикува визуализации на данни: графики и инфографики.
През последните години Бюджетната служба установи присъствие в социалните медии, за да направи работата на агенцията по-достъпна. И агенцията преработи уебсайта си, за да бъде по-лесна за навигация с помощта на смартфони, таблети и други устройства с по-малки екрани, което значително подобрява достъпността на нейната работа. Мобилните потребители вече представляват почти половината от трафика на уебсайта. Бюджетната служба разработи нови страници на своя уебсайт, за да предостави на потребителите „обслужване на едно гише“ за големи повтарящи се отчети, бюджетни и икономически данни, базови прогнози за избрани програми, продукти, свързани с конкретни теми, и отчети.
Как се балансира откритост и поверителност?
Бюджетната служба прави работата си широко достъпна за Конгреса и обществеността. При някои обстоятелства обаче нуждите на Конгреса карат агенцията да запази резултатите от анализа поверителни. Агенцията извършва два вида работа и нейните процедури за оповестяване на резултатите зависят от това в коя категория попада работата.
Първата категория – състояща се от официални оценки на разходите и аналитични доклади – включва работа по публични законодателни предложения. Публичните законодателни предложения включват внесени законопроекти и поправки, предложения в бюджета на президента, и законопроекти, които са гласувани от комисии или от Камарата или Сената. Те също така включват предложения, които са били широко обсъждани в публичното пространство или които са били публично обсъждани в някои подробности от техните спонсори. Бюджетната служба публикува всички тези официални оценки и доклади публично. Тя предоставя работата едновременно на заинтересованите членове на Конгреса и техния персонал, включително, по-специално, спонсора на законодателството или заявителя на доклад, председателя и високопоставения член на комисиите по юрисдикция и бюджетните комисии. Веднага след доставката на тези ключови заинтересовани страни, агенцията публикува работата на своя уебсайт.
Втората категория работа се състои от неофициални оценки на разходите и други видове информация, изготвена за подпомагане на разработването на законодателство. Анализаторите често предоставят неофициални, предварителни оценки и информация на персонала на комисиите за широк набор от законодателни възможности, което позволява разглеждането на различни подходи, преди да бъде взето решение за конкретен законодателен път. В такива ситуации Бюджетната служба признава, че поверителността на работата е от решаващо значение за разискванията в комисията, така че запазва неофициалните си оценки поверителни, докато предложенията не бъдат публикувани.
Как опитът на Бюджетната служба се прилага към фискалните съвети?
Стойността на работата на Бюджетната служба зависи не само от качеството на анализа, но и от ефективността, с която се комуникира. Освен това анализаторите се насърчават да се фокусират върху ефективното предаване на своите анализи и много от тях преминават обучение, за да подобрят своите комуникационни умения.